• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Arcfesték webáruház
  • Arcfestés verseny
  • Arcfestés oktatás
  • Arcfestés fórum
  • Arcfestő kereső

Arcfestés

Az arcfestés magazin

  • Hírek
  • Lányoknak
  • Fiúknak
  • Extrém
  • Interjú
  • Rendezvényen
  • Oktatás
  • Arcfesték
  • Mindenmás
Kezdőlap > Ez túl drága! – kifogáskezelés

Ez túl drága! – kifogáskezelés

2019. 05. 3. by Soós Krisztina Leave a Comment

„Ez túl sokba kerül!” – Indok, vagy kifogás?

Mindenki találkozott már az idézett mondattal, vagy valamilyen alternatívájával, ha pénzt kér valamiért, legyen az egy termék, művészeti alkotás, vagy szolgáltatás. Valószínűleg a párbeszéd másik oldalán is állt már mindenki.

Ár, vagy érték?
Mindegy a minőség, csak olcsó legyen. -Tényleg?!

Természetesen van, hogy ez a megállapítás valóban jogos, és megalapozott, ilyenkor indoknak tekintem, és nem kifogásnak. Sokszor azonban csak kifogás, alkudozás, hátha sikerül valahogy olcsóbban megszerezni a kívánt szolgáltatást / árut. Erre az esetre gyűjtöttem össze néhány jól használható, valóban működő reagálást, melyet bevethetsz, ha arcfestő, hennafestő, csillámfestő vagy.

„- Mit ért túl magas alatt?”

„- Milyen árat tervezett fizetni?”

„- Megkérdezhetem, melyik a legfontosabb Önnek, a legjobb minőség, a legjobb szolgáltatás, a gyermekek bőrének biztonsága vagy a legalacsonyabb ár?”

Ebben az esetben a válaszból azt fogjuk megtudni, hogy minden egyéb szempontjának megfelelünk e. Az is kiderül, hogy az egyéb szempontokat átgondolta vagy sem. Ha nem is nézett mást, csak az árat és ez kiderül a válaszból, akkor jó helyzetben vagyunk ahhoz, hogy tudatosítsunk benne egyéb fontos szempontokat.

Felhívhatjuk figyelmét az igényességünkre (biztonságos termékek használata, eszközök gyakori fertőtlenítés – fertőzés megelőzéshez, magas minőségű festékek használata), arra, hogy tisztában vagyunk az arcfestés szakmai alapelveivel (ha elismert képzést végeztünk, akkor igen), korábbi vevőink elégedettségéről beszélhetünk (szuper, ha nyilvánosan elérhető véleményeket tudsz mutatni pl. Google vagy Facebook oldaladról).

Nézzük részletesebben most a kifogáskezelés opcióit.

Első kör, eldöntendő kérdések a lehetséges vevőhöz

„- Rendben. Van más aggálya is? Ha igen, mik ezek?”

„- Tehát az ártól eltekintve szívesen folytatná velünk?”

„- Ha csökkenteni tudnám az árat, meg tudnánk állapodni míg itt vagyok?”

Ezekkel a legalapvetőbb kérdésekkel gyorsan megtudhatjuk, kifogással, vagy indokkal van dolgunk.

Lássunk bele a vevő fejébe!

„- Rendben. Miért érzi így?”

„- Mihez viszonyítja az árainkat?”

„- Értem. Van egy engedélyezett költségvetési kerete?”

Mi a fontosabb, az ár vagy a minőség?
Minőség, vagy gyorsaság?

Érdemes lehet megtudnunk, mennyire ismeri a piacot potenciális vásárlónk, mennyire reálisak az elképzelései és az elvárásai.

Amint meghallod a válaszát és kiderült, mi minden fontos számára, így folytathatod a beszélgetést:

„- Köszönöm. Ez pontosan az, amiért minket kellene választania, mert…”

„- Ha a riválisaink kevesebbet számolnak fel, mit mond az önnek a szolgáltatásuk valódi értékéről?”

„- Általában a legolcsóbbat, vagy a legjobb minőséget/legbiztonságosabb terméket szokta megvásárolni?”

„- Rendben. Meg tudja venni az ezzel megegyező szolgáltatást olcsóbban?”

Amikor magáért beszél...
Van, hogy elég megmutatni az alternatívákat.

Érdemes nyitott kérdéseket feltennünk, ami kifejtős, információban gazdag választ igényel a vevőtől az igen-nem jellegű válaszok helyett. Ez esetben megtudhatjuk, merre tereljük tovább a tárgyalást. Néhány további példa a beszélgetés folytatására:

„- Örülök, hogy említette az árat. Ez az egyik fő oka annak, hogy a legtöbb ember minket választ/velünk üzletel. Hadd magyarázzam el…”

„- Ha láthatná az értéket a termékünkben azon az áron amiért kínáljuk, folytatná velünk a tárgyalást?”

„- Elnézést, nem sikerült a legjobban bemutatnom szolgáltatásunk előnyeit. Megengedi, hogy megtegyem/pótoljam most?”

„- Az alacsony ár édességét hamar elfeledteti, mikor nap nap után szembesül a rossz minőség keserűségével. Egyet ért?”

„- Köszönöm. Nézzük át az értéket abban, amit nálunk kap.”

Ár vagy érték
A szomszédom olcsóbban megcsinálja!

Természetesen van, hogy a vevőnknek egyszerűen nincs annyi pénze a termékünkre, amennyibe az kerülne, hiába látja benne az értéket, és egyet is ért azzal. Arcfestésnél javasolhatunk egyszerűbb mintát, kevesebb strasszt, selyemport. Rendezvény esetén esetleg kedvezményt további időtartamokból  -feltétellel(!).

Még néhány gondolat kifogáskezelés témában

Ha kíváncsi vagy további  gondolatébresztő reagálásra, olvass tovább!

„- Köszönöm. Mi az a termékünkben ami szimpatikus Önnek?”

„- Mit gondol a versenytársaink miért olcsóbbak? Olcsóbb alapanyagból dolgoznak, spórolnak valamin, vagy összességében gyengébb minőségben dolgoznak? Mi a véleménye erről?”

„- Milyen gyakran vásárol _______-t?”

„- Tiszteletben tartom a véleményét. Az árunk fix, de ha felajánlok önnek egy _______-t, folytatná velünk a tárgyalást?”

„- Mennyire magas az árunk ön szerint?”

„- Hadd nyugtassam meg, a pénz nem akadályozhatja meg hogy üzleteljünk. Mikor lesz a program/rendezvény?”

Olcsó, de jó is?
Nem csak arcfestőknek…

Összefoglalva, fontos, hogy legyen egy pontos képünk arról, amit adunk, és hogy az mennyit ér. Ha önmagunk előtt meg tudjuk védeni az adott árunkat, akkor a vevőnek is meg tudjuk azt indokolni. Állítsd fel az érveid áraid mellett most!

Ha belül tudjuk, hogy nem ér annyit szolgáltatásunk, amennyit kérünk érte és igaza van a „Túl drága!”-t kántáló tömegnek, változtassunk az áron. Ha nincs igazuk, akkor bátran tartsunk ki az először kiajánlott ár mellette, és bizonyítsuk be, hogy megérjük azt a pénzt.

A fentiek részletes kifejtését és még több tippet hallhatsz kifogáskezelés témában az arcfestés, hennafestés és csillámfestés  képzéseken a CsillámVilág-ban.

Olvass több hasonló cikket!

  • Válassz egy képzést és hozzá hasznos ajándékot!Válassz egy képzést és hozzá hasznos ajándékot!
  • Éva, az inspiráló nagyiÉva, az inspiráló nagyi
  • Arcfestés, csillámtetoválás a Charity Fest adományozói fesztiválonArcfestés, csillámtetoválás a Charity Fest adományozói fesztiválon

Filed Under: Arcfestő a rendezvényen, Kiemelt, Oktatás Tagged With: arcfestés, arcfestő, képzés, tanfolyam

Copyright

Az oldal teljes tartama szerzői jogvédelem alatt áll, a tartalmak elektronikus vagy nyomtatott formában való utánközlése csak a CsillámVilág Kft. írásos engedélyével lehetséges.

About Soós Krisztina

Soós Krisztina 2009 óta a WBPA (Word Bodypainting Association) tagja. Eredeti szakmája vizuális nevelés (rajz) és angol szakos tanító (2000). Másoddiplomát a Műszaki Egyetemen szerzett (2006), színszakértő képesítéssel. 2000 óta foglalkozik gyermekarc festéssel, csillámporos testfestéssel, esküvői testfestéssel, hennázással. A testfestés területén - csillámporos testfestés, csillámtetoválás - workshopokat vezetett az Ausztriai Testfestő Világfesztiválon 2008-ban és 2009-ben. A legjobbaktól tanult arcfestést és hennázást (Mark Reid, Christina Kerr Davison, Erika Harrison, Pashur, Svetlana Keller, Wiser Oner), és folyamatosan tanul. 2009 óta több száz gyakorlatias arcfestés, csillámfestés/csillámtetoválás és hennafestés kurzust vezetett a CsillámVilág szervezésében, illetve meghívott oktatóként vidéken, és Budapesti játszóházakban. Tanítványainak létszáma: körülbelül 2000 fő, közülük több díjnyertes versenyző került ki henna, arcfestés és csillámfestés kategóriákban. Közel két évtizedes fesztiválos- arcfestő gyakorlattal rendelkezik. Rendszeres publikálója az arcfestes.hu és a csillam.hu magazinoknak. Csillámfestőként és a hennafestés szakértőjeként szerepelt az MTV CsaládBarát műsorában, az RTL Klub Fókusz műsorában. Szervezője a Remény & Szépség napja jótékony hennafestés eseménynek. Az egyedülálló henna-enciklopédia, a henna.hu szerkesztője annak indulása óta. Tapasztalatát örömmel megosztja veled, és minden kérdésedre segít választ találni.
Érdeklődési kör: testfestés, hennafestés, csillámos testfestés, gyermekarc festés + jóga, főzés világjárás, kortárs művészetek.

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

Bejelentkezés a következő fiókkal:
Facebook Google

Primary Sidebar

Videó

Több arcfestés…

  • Arcfesték webáruház
  • Arcfestés verseny
  • Arcfestés oktatás
  • Arcfestés fórum
  • Arcfestő kereső

Legutóbbi bejegyzések

  • Hogyan lehet egy rendezvényen kapott arcfestést utókezelni?
  • Eszközválasztás arcfestéshez – okosan
  • Kérdőív a vendégek, modellek számára
  • Védőeszközök használata a SuperStar szerint
  • COVID-19 előírás a Superstartól

Legutóbbi hozzászólások

  • Soós Krisztina - Egyenleg – megérte?
  • Alexandra Legindi - Egyenleg – megérte?
  • arcfestés - Olcsó = rossz? Nem biztos.
  • Szörny arcfestés Mark Reid bemutatásában - Mark Reid képzései 2014. decemberében, Budapesten
  • Űrhajó arcfestés minta fiúknak - Egy mozdulat arcfestés technika

Footer

Partnerek

  • Az arcfesték webáruház
  • Remény és szépség napja
  • A csillámtetoválás magazin
  • A henna enciklopédia
  • Soós Krisztina – arcfestő

Kapcsolat

  • Kapcsolat
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Rólunk

  • Impresszum
  • ÁSZF (Feltételek)
  • Adatvédelem

A arcfestes.hu az első és legnagyobb magyar nyelvű online arcfestés cikkgyűjtemény.

Copyright © 2023 — CsillámVilág Kft. • Minden jog fenntartva • Adatvédelem • ÁSZF (Feltételek) • Impresszum