Készülhetsz úgy is, hogy csak fejből festesz (vagy telefonon keresgélsz az interneten példákat). Legtöbbször kinyomtatunk színes mintákat és ezek közül választhatnak a gyerekek. Hogyan állítsd össze ezt a mintagyűjteményt?
Nagyban függ attól is, hogy hova mész, milyen a vásárlóközönség és hogy mi a feladat. Sok gyereket kell megfesteni vagy inkább csak szállingóznak? Ha a hely ráérős, akkor tegyél ki bonyolultabb mintákat is, ha sietős, akkor kisebb, egyszerűbb mintákkal készülj.
Egyszerű változatok az arcfestésben
Érdemes mindenféle szituáció esetén egyszerűbb mintákkal is készülni. Legyen egy stratégiád, hogy legyen mihez nyúlni, ha felmerül, a ,,van-e olcsóbb, egyszerűbb festés” kérdés. Ilyenkor a progresszív arcfestés jelentheti a megoldást! Hogy mit jelent a progresszív arcfestés? Egy népszerű mintának az olcsóbban adható, egyszerű és közepes nehézségű változatait.
Olcsó alatt, nem gyenge minőségű mintákat – a minőségből soha ne adj alább -, hanem egyszerű változatokat értek. A már bevált, népszerű minták kistestvéreit, illetve magukban is megálló egyszerű, de szép mintákat. Egyszerű = könnyen, rövidebb idő alatt megfesthető, időt nyersz vele, ezen kívül kevesebb területet fed le – így kevesebb anyaghasználattal jár.
Vigyázat! Nem a méret a lényeg az egyszerűnél, – mert lehet egy kis minta is aprólékos- hanem az idő. Fel kell mérni, hogy egy mintát mennyi idő alatt festesz meg – és itt van a kutya elásva. Mert ha ügyesen csinálod, akkor tudsz olcsóbb festéseket készíteni, mégis ugyanannyit keresni vele, mert rövid idő alatt készülnek el. Ráadásul ennek a vevőkre gyakorolt pszichológiai hatása sem elhanyagolható. Gyönyörű arcfestést kap jobb áron.

Miért jó mindenkinek, ha egy mintából egyszerű és komplex változatot is kínálsz
A festésed minősége, milyensége adja el a munkád, nem pedig az ár, amit mondasz a vevőnek. Nekem az a tapasztalatom, hogy ha olcsóbb mintákat is viszek ki, akkor is a látványosabbat választják. Azt, amelyik mellesleg drágább. Akár ugyanannak a mintának a két-három változata közül is.
Sztori:
1. Jártam már többször úgy, hogy valaki csak egy nagyon egyszerűt szeretett volna, de végül a leglátványosabbat választotta ki, sőt később visszajött egy rokon gyerekkel, azért, hogy őt is fessem ki ugyanolyanra.
2. Volt egy eset, amikor kimehettünk az egyik több napos budapesti nagyrendezvényre ingyen, de cserébe az volt a szervező kérése, hogy menjünk az áraink alá. Ezért 600 Ft-ot kértünk az egyszerű, 800 Ft-ot a közepes és 1000 Ft-ot a bonyolultabb mintákért. Kb. ketten kértek egyszerű mintát és a többiek a legdrágábbakat választották.
Igazából ez a fajta mintaválaszték kínálat csupán arról szól, hogy megadod a lehetőséget másoknak arra, hogy egyszerűbbet is tudjanak választani. Közben pedig nem csak a vevővel, hanem magaddal is jót teszel, hisz ki tudsz szolgálni egy kispénzű vásárlót is, vagy olyat is, aki csak pici mintákra vágyik.
Miért jársz jól te?
Az egyszerűbb mintákkal kevesebbet kell dolgozni. Így ugyanannyi idő alatt elképzelhető, hogy többet keresel, mint egy jóval bonyolultabb mintával. Szánd rá az időt és dolgozz ki egy kínálatot. Ugyanabban a témában legyen egy negyed annyi idő alatt megfesthető szép mintád is. Kevesebbet kérsz érte, (ne sokkal !), de kevesebbet is dolgozol vele. Ha ügyesen csinálod, akkor igazából ugyanannyit tudsz mindegyik mintával keresni – időarányosan. Az egyszerű mintákat 6-800 ft-os áron adhatod, míg a látványos, kidolgozott festéseket 2-3000 Ft-ért.
Ismét elmondom. Nem kell félni attól, hogyha kiviszel egyszerű mintákat, akkor rosszabbul jársz. Általában a drágákat választják. Igazából a látvány adja el a festéseidet és nem az ár. Az ár az csak pszichológia és marketing.

Mi ebben a pszichológia és a marketing?
Ha viszel olyan egyszerűbben festhető mintákat, amit kicsit olcsóbban is eladhatsz, annak komoly pszichológiai hatásai vannak. Nyilván nem az a cél, hogy olcsón fess, mert azt kerüld el messziről. Az a cél, hogy mindenki megtalálja a kínálatodban a számára megfelelőt. Ha kevesebbet tud kiadni egy festésért, akkor is, ha jómódú, akkor is, ha még kicsi és nem tud sokat ülni, akkor is, ha nem szeretne nagy mintát vagy ha nem szereti, ha a szeméhez érsz, akkor is.
Legyen ajánlatod minden esetre. A vevőnek az kell, hogy azt érezze, gondoltál mindenkire. Rá is.
Ha egy egyedülálló anyuka 4 gyerekének szeretne festést, ugye érted, hogy nem biztos, ki tudna fizetni közel 10.000 Ft-ot erre. Ez egy megtörtént eset. Ha felkészült vagy, tudsz mutatni hasonló de olcsóbb mintákat, s mivel gyorsabban készülsz el, gyakorlatilag időarányosan meglesz a bevételed. A gyerekek és az anyuka is örülhetneknek. Mindenki jól jár. A vevő is, mert gondoltál rá és ez jó érzéssel tölti el, és te is, mert Nálad vásárolnak.
Végül elmondhatjuk azt, hogy jó, ha van egy egyszerűbb mintákból álló gyűjteményed. Nagyon jól tudod használni abban az esetben is, ha olyan helyre kell menni, ahol órabért fizetnek Neked és egy óra alatt sok gyereket kell megfesteni. A lényeg hogy ezek az egyszerű minták is minőségiek legyenek. Az olcsóság ne jelentsen rosszabb minőséget. Szép festéssel, alapozással, jó ecsetkezeléssel, precízen dolgozz! A mintáid ugyanúgy legyenek megfestve, mint ahogy az a kínálatban van. Hiszen ezt választotta. Tudd ugyanolyanra megfesteni! Jól pigmentált, bevizsgált festékekkel dolgozz. Fontosak a színek, a formák a vonalak. Figyelj arra, hogy minden esetben minőségi munkát végezz, mert végül mindig a festéseid lesznek azok, amelyek eladják magukat.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.