Hogyan szerezz több ügyfelet weboldaladdal arcfestőként?
Egy megfelelően felépített, felhasználóbarát weboldal nem internetes cégbemutatóként, hanem hatékony vevőszerző eszközként szolgál az arcfestő számára. Az alábbiakban abban segítek, hogyan szerezz még több ügyfelet a honlapoddal arcfestőként. Biztosan te is sejted, milyen fontos, hogy legyen egy jó weblapod. De miért fontos ez? Vegyük most sorra az okokat.
– bemutatkozó felületként szolgál. Szakmai sikereid, referenciáid, elérhetőséged, mellett egy galériában bemutathatod eddig készített legjobb munkáid, megmutathatod emberi arcod, mely után ismerősként üdvözölhetnek a személyes találkozó alkalmával.
– reklámfelületként szolgál. Ezzel (is) eladod magad, illetve a szolgáltatásod. Listázz itt minden tevékenységet, amit végzel, például: lufi hajtogatás, csillámfestés, hennázás. Ha olyan tevékenységed is van, ami nem illik a fő vonalhoz (például )
– bizalmat építhetsz vagy rombolhatsz vele. Ha sok infot osztasz meg magadról, és bátran vállalod a munkáid, nem pedig más oldalról letöltött képeket helyezel el sajátodként, akkor azt az érzést erősíted, hogy nincs rejtegetni valód. Szerepelj teljes névvel a „kapcsolat/elérhetőség” menüpontban. Ne csak egy űrlap fogadja név nélkül az oda látogatót.
10 tipp a jó weboldalhoz arcfestőknek
1. Legyen könnyen áttekinthető a weblap felépítése, szerkezete
Győződj meg róla, hogy a honlapon az érdeklődő egyszerűen megtalál mindent, nem kell sokáig görgetnie vagy kattintgatnia. A legfontosabb információk mindenhonnan könnyen elérhető helyen legyenek. Ezek a legfontosabbak: a képgaléria, a bemutatkozás, és kapcsolat. Készíts olyan honlapot, mely csak a legfontosabb menüpontokat tartalmazza, és azok logikus sorrendben kövessék egymást.
2. A weblap megjelenése legyen letisztult, a dizájn egyszerű
Bár az arcfestés látványos tevékenység, és a munkáidat bemutató képek meggyőző erővel bírhatnak, ne vidd túlzásba a weblap dekorálását. A túl sok díszítőelem (elválasztó díszek, keretes szövegdobozok, díszes-mintás hátterek) és a felesleges reklámok zavaróak lehetnek, és nem nyújtják profi munka benyomását. Az egyes szövegek, dobozok, képek közt hagyj kis „fehér helyet”, ahol a szem megpihenhet.
3. Emeld ki azt, amiben jobb vagy!
Ha van olyan szolgáltatásod, amelyet kevesen nyújtanak; ha nyertél valamilyen díjat, ha ismert, kiváló minőségű termékeket használsz, ezeket mindenképp emeld ki előnyként. Ha van olyan kedvezményes csomag-ajánlatod, melyet más arcfestő nem nyújt, akkor ezt is előnyként emeld ki. Ne feledd, hiába vagy jó, jobb, mint a többi. Ha ezt nem kommunikálod, akkor nem fog „átmenni” a célcsoportodhoz ez az információ Rólad. Ha kaptál egy pozitív visszajelzést egy kuncsaftodtól, azonnal helyezd el a weboldalad jól látható területén! Persze ezt hitelesen tedd: add meg a véleményt adó nevét, esetleg elérhetőségét, ha bele egyezett.
4. Légy specialista egy témában!
Légy specialistája egy bizonyos témának, vagy hozz létre tematikus csomagokat – olyanokat, melyekben tuti, hogy jó vagy. Mutasd be magad e téma kreatív szakértőjeként, képekkel illusztrálva. Például légy te a „Céges csapatépítő rendezvények arcfestője”, vagy a „Szuperhős-gyerekbulik arcfestője”. Ezzel nem szűkíted le a célcsoportod, hisz továbbra is arcfestő maradsz. Azt viszont megmutatod, hogy igenis van 1-2 terület, melyekben már jobban elmélyedtél, és „szakértő” lettél.
5. Frissíts!
Ne hagyd magára a weblapod! Folyamatosan frissítsd, aktualizáld! Ha például változtak az árak, vagy új akciókat, csomagokat találtál ki, tüntesd fel! Tudósíts rendszeresen a szakmai újdonságokról, érdekességekről akár cikkek, akár blogbejegyzések, vagy hírlevél formájában! Ezt a tevékenységet akkor se hagyd abba, ha sikerül rendszeres olvasókat szerezned. Ahhoz, hogy megtarthasd őket, fontos, hogy mindig találjanak valamilyen újdonságot az oldaladon. A legegyszerűbb, ha legjobban sikerült munkáid felteszed a galériába, és minden képet ellátsz a megfelelő felirattal: hol, mikor, milyen rendezvényen készült az arcfestés. Egy-egy rendezvényen történtek is jó apropót biztosítanak egy blogbejegyzéshez. Ha látszik, hogy időben friss bejegyzések, képek, referenciák is vannak az oldaladon, hihető, hogy aktívan dolgozó arcfestő vagy.
6. Tippek – oszd meg másokkal!
Ossz meg az oldallátogatókkal különböző szakmai tippeket, trükköket és tanácsokat. Így, ha egyszer arcfestőre lesz szükségük, például egy gyerekzsúrra, azonnal rád fognak gondolni, hiszen szimpatikussá válsz azzal, hogy segítesz nekik. Mik lehetnek ezek a tippek? Gondolj csak arra, miket szoktak a szülők kérdezni egy arcfestőtől. De egy különleges minta kidolgozásának részletes leírása is emeli szakmai megítélésed. A lényeg, hogy értékes legyen az írásod, akár fotókkal illusztrálva, hogy tuti, jól érthető legyen minden, amit leírtál. Ezzel kiemelheted magad azok közül, akik csak elnevezték magukat arcfestőnek, de épp most kezdték, és még kevésbé szép munkákat készítenek – pénzért. Egy-egy jó bejegyzéssel kitűnően építheted a hitelességed, és megmutathatod, hogy tényleg értesz a szakmádhoz. (Ne fukarkodj a tartalommal, szöveggel! Legalább 500 szóból álljon egy bejegyzés, vagy egy aloldal, de ha több, az csak jó lehet.)
7. Legyenek visszautasíthatatlan ajánlataid!
Hogy néz ki egy visszautasíthatatlan ajánlat?
1.Szerepeljenek benne olyan szolgáltatások, melyet a célcsoportod keres (pl.: arcfestés+csillámfestés, arcfestés+hennafestés, vagy arcfestés csapatépítő bulikra, vagy arcfestés Jégvarázs bulira…).
2. Adj még hozzá valamit, ami egyedi, és máshol nem kapja meg az arcfestés mellé. Pl.: egy ingyen lufi minden résztvevőnek, vagy egy ajándék csillámfestés minden résztvevőnek, vagy ajándék kézműves bonbon minden résztvevőnek… Olyasmit válassz, mely részedről kis költséggel bír, viszont csábító a vevő számára, mert emeli a szolgáltatásod értékét.
3. Írd mellé, hogy mi az ajánlat igénybe vételének határideje. Pl. csak május 31-ig lefoglalható ajánlat. Itt tüntesd fel azt is, hogy mit kell tennie az érdeklődőnek az ajánlat igénybe vételéhez, így: „Foglalj most! Kattints ide, és add meg a rendezvény/buli dátumát!” stb. Azzal, hogy egy határozott mondattal felszólítod őt a tevékenységre, valószínűbb, hogy tényleg felveszi veled a kapcsolatot.
8. Mutasd meg, mit tudsz!
Mivel az arcfestés igen látványos tevékenység, feltétlenül mutasd be eddigi munkáid egy képgalériában. Ajánlhatsz is mintákat különböző alkalmakra, például Halloweenra, Farsangra, Mikulásra – tedd ezeket külön mappába vagy külön galériába. Nem baj, ha egy – egy mappában kevés kép van, de azok legyenek igazán szép munkák. A képek közelről mutassák a mintákat. Legyenek élesek, színhelyesek. Mindegyik alatt legyen felirat, mely a keresőoptimalizálás szempontjából is fontos: a minta neve, a rendezvény neve, a mintát készítő neve.
9. Optimalizálj!
Ugye, tudod, hogy a jó tartalom a szép képek mind kevés, ha az oldal nincs optimalizálva – azaz nincs úgy megszerkesztve, hogy azt a kereső motorok olvasni tudják. Erről hosszasan lehetne írni, egyelőre csak néhányat említek a legfontosabbakból:
1. határozd meg, mely kulcsszavakra szeretnéd, hogy megjelenjen az oldalad találatként a keresésekben. Ezeket helyezd el az al-oldalakon, oldalanként körülbelül 5-8-szor.
2. Minden al-oldalhoz adj meg egyetlen jellemző kulcsszót, meta tag leírást és címsort. Ezeket a weboldal készítő tudni fogja, hová kell elhelyezni a kódban.
3. Figyelj arra, hogy a feltöltött képek már feltöltés előtt megfelelő névvel rendelkezzenek. Ne mindenféle karaktersor, hanem a kép valós tartalma legyen a kép file neve. Pl.: cica-arcfestes-sajo-fesztival-kovacs-agi-arcfesto.jpg Ilyen egyedi névre átnevezett képeket tölts fel a weboldaladra. Feltöltés után adj meg hozzá megfelelő képaláírást is. Ha így teszel, a Google képkeresője is szeretni fogja a feltöltött fotókat, vagyis megjeleníti őket például a „cica arcfestés” kifejezésre kereső emberek számára, vagy az „arcfestő” szóra keresők számára.
10. Aktivizálj!
Tartsd a honlap látogatóid aktívan! Ez nem egyszerű feladat. Helyezz el tevékenység végzésére buzdító felszólításokat. Például: Írd meg kérdésed! Írd meg véleményed! Hívj ezen a számon! Kedveld Facebook oldalam! Szavazz a munkáimra!
Hozz létre Facebook oldalt, kérd meg ismerőseid, hogy osszák meg, és szerezz minél több rajongót! Ide is feltöltheted legfrissebb munkáid, indíthatsz szavazást, vagy játékot… A honlapodba beépíthetsz olyan Facebook modult, mely mutatja a Facebook oldalad legfrissebb bejegyzéseit. Ez nagyon jó módja annak, hogy a korral haladva a legnépszerűbb közösségi oldalon is megmutasd magad, így még jobb ismeretségre tégy szert. Sok arcfestő hazánkban ezt ügyesen végzi.
Légy tehát nyitott, tedd elégedetté a weboldal látogatód, és növeld bevételed! Sok sikert!
Ezek is érdekelhetnek.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.